Sponsor in beeld – Het Loopcentrum

Atletiekvereniging Lopersgroep Deurne (AV-LGD) heeft diverse sponsoren. De bijdragen van deze sponsoren zorgen ervoor dat we de activiteiten en evenementen kunnen organiseren en dat we de meest bruisende, actieve en gezellige atletiek-, hardloop- en wandelvereniging uit de regio blijven. We zijn deze sponsoren als vereniging natuurlijk erg dankbaar!

Deze maand is het de beurt aan Het Loopcentrum. We stellen een aantal vragen aan Rob Driessen, adviseur en relatiebeheerder bij het LoopCentrum.

Voor de leden die Het Loopcentrum niet kennen; wat doet Het Loopcentrum precies?
Het LoopCentrum is de grootste hardloop- en wandelspeciaalzaak van Nederland. Je krijgt bij ons   deskundig advies over alles wat je als loper nodig hebt. Ons schoenadvies komt tot stand met behulp van een voetspiegel, high speed camera én RS Scan. Dit is een drukplaat met 16.000 sensoren die het drukverloop onder de voet digitaal in kaart brengt. Vervolgens kiezen mijn collega adviseurs uit onze enorme collectie de schoen die het beste bij je past. Dit advies is van groot belang voor de loper. Als voorbeeld: 30% van de beginnende hardlopers stopt met de sport vanwege blessureleed. We doen hard ons best om ons steentje bij te dragen in het omlaag brengen van dit percentage. Want veel blessures zijn te voorkomen door te beginnen bij het begin: de juiste schoenen.

Wat is de affiniteit van Het Loopcentrum met hardlopen?
Voor de adviseurs bij het LoopCentrum is hardlopen hun passie. De één loopt recreatief, de ander op regionaal of zelfs nationaal niveau. Het enthousiasme voor de loopsport delen we als collega’s met elkaar en natuurlijk vooral met onze klanten.

Waar gaan we Het Loopcentrum het komend jaar nog bij AV-LGD terugzien?
Bij jullie evenementen! We zijn partner van al jullie evenementen waardoor we van de partij zijn met bijvoorbeeld onze start- finishboog en de podiumprijzen. Ook de atleten van het LoopCentrum Running Team zijn altijd op jullie evenementen aanwezig. Ze zijn elke keer enthousiast over de perfecte organisatie, goede sfeer en de gezelligheid na de wedstrijd in Deurne!

Ter afsluiting, wat zouden jullie onze leden nog willen meegeven?
Dat we hartstikke trots zijn om jullie sponsor te zijn en om te zien dat er zoveel leden naar onze winkels komen. Jullie hebben een hele mooie, gezellige en vooral levendige vereniging. Ga zo door!