Sponsor in beeld – VESCOM B.V.

Atletiekvereniging Lopersgroep Deurne (AV-LGD) heeft diverse sponsoren. De bijdragen van deze sponsoren zorgen ervoor dat we de activiteiten en evenementen kunnen organiseren en dat we de meest bruisende, actieve en gezellige atletiek-, hardloop- en wandelvereniging uit de regio blijven. We zijn deze sponsoren als vereniging natuurlijk erg dankbaar!

Elke maand wordt één van de sponsoren van AV-LGD uitgelicht. Deze maand is het de beurt aan Vescom.  We stellen een aantal vragen aan Philippe van Esch, directeur van Vescom B.V. Voor de leden die Vescom niet kennen; wat doen jullie precies?

Vescom is een echt Deurne’s bedrijf, al sinds 1971 gevestigd aan de St Jozefstraat. We ontwikkelen, maken en verkopen wandbekleding, gordijnstoffen en meubelbekleding. Allemaal producten die geschikt zijn voor toepassing in projecten die ontworpen worden door architecten, zoals hotels, ziekenhuizen en kantoorgebouwen. Al onze producten hebben een of meerdere functionaliteiten die gewenst zijn in dit soort projecten, zoals bijvoorbeeld zeer hoge lichtechtheid of akoestische aspecten. Naast onze vestiging in Deurne heeft Vescom productievestigingen in Helmond, Duitsland en de Verenigde Staten. Voorts hebben we verkoopvestigingen in vele landen. Vescom verkoopt haar producten over de hele wereld.

Wat is de affiniteit van Vescom met hardlopen?
Dat is tweeledig. Enerzijds organiseert de atletiekvereniging AV-LGD al sinds jaren prachtige hardloopevenementen in Deurne, met als uitschieter natuurlijk de Halve Marathon. Ieder jaar in september. Vescom wil graag zichtbaar zijn in Deurne en wat is dan mooier om dat evenement te sponsoren en onze naam eraan te verbinden? Bewegen is belangrijk en we hopen middels onze sponsoring een steentje bij te dragen aan een gezond Deurne.

En dan nog die tweede affiniteit. Dat is ook wel een heel persoonlijke. Een aantal jaren geleden werd ik zelf gegrepen door het hardloopvirus. Naast wielrennen vind ik hardlopen als duursport ook erg leuk. Bij Vescom hebben we vele hardlopers werken, zoals natuurlijk Deurne’s hardloop coryfee Hans van de Mortel. Maar ook vele andere collega’s zijn fanatieke hardlopers. Zelf hoop ik dit jaar in november de marathon van New York te lopen, samen met mijn vrienden van het eerste uur.

Waar gaan we Vescom het komend jaar nog bij AV-LGD terugzien?
Uiteraard in september bij de Vescom Halve Marathon. Hopelijk vele Vescom shirts te zien in de starten van Deurne.

Ter afsluiting, wat zouden jullie onze leden nog willen meegeven?
Volhouden en doorgaan!