STAR-meeting op de Djump

Op zondag 2 april stond de jaarlijkse aftrap van het zomerseizoen voor de jeugd op het programma. Na een periode van regen, heel veel regen, zou zondags het zonnetje gaan schijnen. Wat zou dat heerlijk zijn! Rond de klok van 10.00u was ie echter nog niet te bekennen en dat zorgde voor een gure en koude ochtend bij de start van de wedstrijd op onze eigen thuisbasis.

Pupillen
De pupillen startten zoals gebruikelijk met de wedstrijd volgens het Athletic Champs principe. De atleten worden daarbij in teams van hun eigen club of in een gemengd team ingedeeld. Het eerste onderdeel is daarbij altijd de team-estafette. Na de estafette start ieder team bij een onderdeel. In deze openingswedstrijd stond er sprint, vortex werpen, fietsband slingeren, hordenlopen en hurkhoog springen op het programma. Een uitgebreid scala aan onderdelen waarbij de Teams 20 minuten per onderdeel aan de slag gaan om vervolgens 5 minuten te wisselen naar een volgend onderdeel. Tijdens de koude ochtend stonden de jonge atleetjes af en toe te rillen van de koude, maar met wat aansporing van teambegeleiders en ouders werd er zo’n best gestreden. Rond de klok van 12.30u werd er gestart met het meters maken. 4 minuten voor de B/C en mini’s en 6 minuten voor de A-pupillen. Ondanks wat organisatorische verschuivingen verliep de wedstrijd prima en kunnen we weer met trots terugkijken op een mooi evenement.

Junioren
In de middag was het tijd voor de junioren, die een mooie meerkamp voor de kiezen kregen. De onderdelen hoogspringen, verspringen, kogelstoten, discuswerpen, sprint en een lange afstand werden, in het inmiddels doorgekomen zonnetje, redelijk verteerd. Uiteraard moest iedereen (wedstrijdleiding, jury, trainers en atleten) tijdens zo’n eerste wedstrijd van het seizoen nog even wennen, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was weer mooi om te zien hoe de junioren van de verschillende verenigingen elkaar weer opzochten en plezier maakten tijdens de verschillende onderdelen. Na de meerkamp stond er voor de liefhebbers nog een estafette op het programma. Ook hier weer een mooie gelegenheid om even feeling te krijgen bij dit onderdeel.

Al met al kunnen we terugkijken op een ontspannen opening van het zomerseizoen. Dank aan alle vrijwilligers die geholpen hebben met het gereed maken van de baan, het begeleiden van een team, de trainers voor het voorbereiden van hun atleten en niet te vergeten de wedstrijdleiding en de bemensing van de kantine. Op naar een mooi, zonnig zomerseizoen!