4de onderlinge jeugd crosswedstrijd

Stilte voor de storm? Echt niet!

Junioren D

BC mini pupillen

Lars

Waar op zaterdag 6 februari half Nederland zich al aan het voorbereiden is op de aankomende sneeuwstorm, stond de AV-LGD jeugd in het bos gespannen te trappelen voor de vierde en tevens laatste onderlinge cross. Geen code oranje, rood of zwart, maar code geelblauw in Deurnese bos.

Kort na de klok van 10 uur startten de B/C junioren aan hun twee grote rondjes door het Zandbos. Alsof de jeugd de stormbaan op denderden, vlogen ze met alle geweld het bos door, de een nog harder dan de andere. Kort daarop was het de beurt aan de grote groep D junioren. Deze groep jeugd is redelijk aan elkaar gewaagd en werd stormachtig gevochten om elke meter winst, met prachtige onderlinge duelletjes in de grote wedstrijd. Wat een strijdlust, geweldig!

Na de junioren was het de beurt aan de pupillen, die allemaal stonden te trappelen van ongeduld. Direct na de start stormden de A-pupillen, met voorop een heleboel strijdlustige meiden, hun parcours op. Een enkeling startte net iets te hard waardoor ze het in de tweede ronde moesten bekopen met een plekje, maar het mocht de pret niet drukken. Snel na de finish werd er alweer volop gelachen en uitgelopen. Ten slotte was het de beurt aan de B/C- en minipupillen. En ook hier was het genieten van enigszins gespannen en geconcentreerde koppies voorafgaand aan de start. En ook deze pupillen hadden maar één doel voor ogen: oerend hard het bos door! En ja hoor, al snel kwamen onze jongste AV-LGD telgen met donderend geweld op de finish afgestormd.

Zo zie ja maar dat de stilte in ieder geval niet daags voor de sneeuwstorm plaatsvond. Sterker nog, het lijkt wel of de storm daags voor de sneeuw door Deurne denderde. En nu op naar de sneeuwpret en de carnavalstraining. Daarna gaan we lekker genieten van een weekje vakantie. Even goed uitrusten om daarna weer volle bak te gaan trainen voor een hopelijk mooi, sportief zomerseizoen!

Alle foto’s vind je hier!