Pupillen op jacht naar PR’s bij indoorwedstrijd GAC

De PR-trofee van 2018 is nog niet uitgereikt, of de pupillen zijn alweer enthousiast op zoek naar PR’s  (Persoonlijke Records) voor de trofee van het huidige jaargang. Atletiekvereniging GAC uit Gemert organiseerde haar traditionele indoorwedstrijd in sporthal D’n Ouwe Toren in Beek en Donk. Vanaf de warming-up stond het vizier op scherp en de jacht was geopend! Namens de AV-LGD stonden er maar liefst 15 pupillen klaar om de AV-LGD clubkleuren te verdedigen.

In Beek en Donk stonden er per groep 5 onderdelen op het programma. Zowel de A-pupillen als de B/C-pupillen startten met de team-estafette gevolgd door de onderdelen 40m sprint, 40m horden en het kogelstoten. Voor de A-pupillen stond daarnaast het hoogspringen op het programma, voor de B/C-pupillen het hurkhoogspringen. Al met al genoeg uitdagingen om de tanden in vast te bijten.

de meiden

Het team van de A-pupillen bestond uit Renske Mennen, Eline Bartels, Kirsten van den Hurk, Ise Spierings, Jop Slaats, Luuk Rooseboom en Myka Kuijpers Het team werd gecompleteerd door Baher en Joep, twee hele sterke atleten van Eindhoven Atletiek. De teamestafette werd dan ook overtuigend gewonnen door dit sterke team. Bij het kogelstoten was het Myka die zich van zijn sterke kant liet zien. Hij stootte de kogel maar liefst 5,90m ver. Een nieuw PR en op naar de grens van 6,00m! Het kogelstoten is niet het sterkste onderdeel van Kirsten, maar het was fantastisch om te zien hoe gedreven ze werkte aan haar techniek en ze bleef daarbij steken op een hele nette afstand van 3,90m. De 40m sprint was een prooi voor Renske Mennen. Het was geen PR, maar 7.0 seconden is een hele snelle tijd. Het hoogspringen is een onderdeel waar je eigenlijk de tijd voor moet nemen.

A pupillen derde plek

Omdat deze indoorwedstrijd verliep volgens het Athletic Champs principe, was er slechts 20 minuten om supersprong te realiseren. Dat bleek best een opgave. Gelukkig werd het team begeleidt door zowel pupillentrainer Sven als door juniorentrainer Robin, die met hun tips het beste uit de pupillen probeerden te halen. En dat lukte! Zo zette Jop een nieuw PR neer van 1,00m, wist Eline haar PR van 1,05m te evenaren en sprong Myka zelfs over 1,15m heen. Tevredenheid alom na dit onderdeel. Het afsluitende onderdeel voor de pupillen was de 40m horden. Zowel Luuk als Ise scherpte hun PR bij dit onderdeel aan en daarmee werd de wedstrijd tot een goed einde gebracht. De inzet van deze atleten bezorgde het team van AV-LGD een podiumplek. De 3e plek is een hele mooie prestatie. Proficiat!

Meike blij met haar derde plaats

Het team B/C pupillen bestond uit Loek Reinders, Meike Maas, Nienke Bartels, Benthe Coolen, Vive Spierings, Puck van der Valk, Noëlle Martens en Julia van Duijnhoven, aangevuld met enkele leden van Atletiek Oirschot. Ook deze mooie groep atleten startte met de team-estafette. Deze verliep zonder problemen en de toppertjes waren klaar voor de overige onderdelen. Het eerstvolgende onderdeel was het Medicienbal werpen. Daarbij waren het Puck en Noëlle die met hun ijzersterke stoten een nieuw PR van 3,40m neerzette. Ook Loek was op dreef en stootte de kogel naar maar liefst 5,20m. Het hordenlopen over een afstand van 40m was een prooi voor Nienke Bartels. Met een tijd van 8,1 seconden was ze het snelste van alle Deurnese atleten in Beek en Donk (zelfs de A- en B-pupillen waren vandaag minder snel!!!). Wat een ritme en wat een snelheid! Fantastisch Nienke! Het hurkhoogspringen is een onderdeel dat een combinatie vraagt van hoog- en verspringen. Een mooi technisch onderdeel waar Meike in uitblonk vandaag. Ze sprong over maar liefst 0,95m. Ook alle andere pupillen uit het team zetten een PR neer op dit onderdeel. Knap hoor! De wedstrijd werd afgesloten met de 40m sprint. Benthe dook in haar debuutwedstrijd al meteen onder de magische grens van 8,0 seconden. Met 7,9 seconden zette ze meteen een prachtig PR neer. Zoals eerder gezegd is de strijd om de PR trofee losgebarsten. Benthe, Vive en Julia zijn deze strijd uitstekend gestart. Met PR’s op alle onderdelen kunnen ze heel tevreden terugkijken op deze mooie wedstrijd. Het team eindigde keurig op de 7e plek.

Nienke in actie

Individueel werd er ook een klassement opgemaakt. Ook hier was de AV-LGD succesvol. Nienke werd 1e bij de meisjes pupillen C, echt een  prestatisuperknappee!

Bij de meisjes pupillen B stond er in eerste instantie geen AV-LGD pupil op het podium geroepen, maar dit werd achteraf bijgesteld. Meike werd keurig  3e, en daar kun je heel trots op zijn Meike!

Zo kwam er een einde aan deze mooie, gezellige wedstrijd. Met maar liefst 38 PR’s is de strijd om de PR trofee 2019 losgebarsten. Voor degene die er vandaag niet bij waren, niet getreurd, er komen nog kansen genoeg dit jaar!

De foto’s van Beek en Donk zijn hier terug te vinden.