Update Corona 15 oktober 2020: gedeeltelijke lockdown en consequenties voor trainingen, activiteiten en evenementen AV-LGD

Op 13 oktober heeft het kabinet de maatregelen ter bestrijding van het coronavirus aangescherpt. Met dit bericht willen wij jullie informeren over de consequenties van deze aanscherping op onze trainingen, activiteiten en evenementen binnen de club.

Voor de (atletiek)sport houden deze maatregelen het volgende in:

• sporten mag alleen met inachtneming van 1,5 meter afstand individueel of in groepsverband met een maximum van 4 personen (exclusief trainer)
  • wedstrijden zijn niet toegestaan
  • publiek is niet welkom bij trainingen
  • sportkantines, kleedkamers en douches zijn gesloten
  • voor kinderen tot 18 jaar gelden geen extra beperkingen met betrekking tot de sportbeoefening
  • jeugdwedstrijden kunnen geen doorgang vinden
  • alle evenementen zijn verboden dus ook hardloopevenementen (recreatief)

De maatregelen zijn minimaal de komende vier weken van toepassing. In de komende twee weken tot 27 oktober beoordeelt het kabinet wat er voor de periode daarna nodig is.

Groepstrainingen junioren en senioren (18 jaar en ouder)
Alle groepstrainingen hardlopen, wandelen en atletiek voor junioren en senioren van 18 jaar en ouder worden per direct stop gezet. Dit geldt voor alle groepstrainingen, dus zowel op de baan als in het bos. Momenteel wordt er aan een alternatief gewerkt om leden de mogelijkheid te bieden om individuele baantrainingen te laten doen. Hierover volgt nog afzonderlijke communicatie via de mail.

Groepstrainingen jeugd (jonger dan 18 jaar)
De groepstrainingen voor de jeugd jonger dan 18 jaar kunnen doorgang blijven vinden. Hiervoor gelden geen extra beperkingen. Uiteraard is en blijft het de keuze van de desbetreffende trainer om de training doorgang te laten vinden.

Kantine en kleedkamer
De kantine en kleedkamers blijven dicht. Voor noodzakelijk gebruik van het toilet kan gebruik worden gemaakt van de toiletten in de kantine. Ook dient iedereen die komt trainen zijn/haar handen te ontsmetten en voor en na het trainen wordt 1,5 meter afstand gehouden van elkaar.

Activiteiten en evenementen
De Zandboswandeltocht en Zandboscross die in het weekend van 28 en 29 november stonden gepland gaan niet door. Voor de Zandboscross wordt naar een alternatief gekeken om deze in de vorm van een AV-LGD solo challenge te organiseren die de gehele maand december kan worden gelopen. Voor de Zandboswandeltocht wordt gekeken of deze begin volgend jaar alsnog kan worden georganiseerd.

Vergaderingen en overleggen
Vergaderingen en overleggen kunnen niet fysiek op locatie bij AV-LGD worden gevoerd. Een alternatief is een online vergadering of overleg via MS Teams.

We zullen de komende weken en maanden de ontwikkelingen nauwlettend blijven volgen. Indien er verdere aanscherpingen volgen, zullen wij deze als club uiteraard direct overnemen.

Pas op jezelf en op elkaar. Alleen samen krijgen we corona onder controle!

Met sportieve groeten,

Bestuur AV-LGD