Update Corona 8 december 2020: voortzetting gedeeltelijke lock down

Op 8 december heeft het kabinet opnieuw een persconferentie gegeven en aangekondigd dat er voorlopig geen versoepelingen zullen plaatsvinden en de gedeeltelijke lock down blijft gehandhaafd. De eerder getroffen maatregelen blijven dus onverkort van kracht. Hieronder nog even in het kort wat momenteel wel mogelijk is bij onze club.

Wat kan momenteel wel bij AV-LGD?

• Individuele baantrainingen senioren: in groepjes van maximaal 4 personen kan individueel op de baan worden getraind. Reserveren is noodzakelijk en dient plaats te vinden via supersaas.nl. Aanvragen voor toegang tot supersaas is mogelijk door een mail te sturen naar koenvkessel@gmail.com. Tijdens het trainen wordt 1,5 meter afstand van elkaar gehouden en iedereen dient zich aan de gereserveerde tijdsloten te houden.
  • Wandeltrainingen senioren: ook voor wandeltrainingen geldt dat in groepjes van maximaal 4 personen kan worden getraind.
  • Core stability training senioren: groepslessen op 1,5 meter afstand van elkaar en in maximale omvang van 30 personen zijn toegestaan. Dit geldt dus ook voor de core stability training.
  • Solo-challenges: voor iedereen die lid is van Strava bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan de AV-LGD solo challenges die worden georganiseerd. Hier kan iedereen individueel aan deelnemen. Momenteel loopt de Zandboscross solo challenge. Deze uitdaging kan heel de maand december worden aangegaan.
  • Jeugdtrainingen: de jeugd tot 18 jaar kan in groepsverband blijven doortrainen. Daarnaast worden er voor de jeugd in deze periode een aantal onderlinge trainingswedstrijden in het bos georganiseerd.

Wat kan momenteel niet bij AV-LGD?

• Kantine en kleedkamers bij de club blijven gesloten. De kleedkamer van de dames is voor noodgevallen geopend, zoals noodzakelijk toiletgebruik van dames en heren. Daarnaast staat de AED in deze kleedkamer voor eventuele noodsituaties.
  • Dat betekent dus ook dat in de kleedkamer van de dames geen spullen mogen worden opgehangen.
  • Groepstrainingen voor senioren op de baan, de weg en in het bos zijn niet toegestaan.
  • Helaas kunnen er geen evenementen worden georganiseerd.
  • De jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst van begin januari 2021 zal helaas geen doorgang kunnen vinden.

Bij vorst en ijs op de baan kan er niet op de baan worden getraind.

Pas goed op jezelf en op elkaar. Alleen samen krijgen we corona onder controle!

Met sportieve groeten,

Bestuur AV-LGD