Voorjaarswandeltocht AV-LGD Deurne.

De Voorjaarswandeltocht vanuit Het Rijtven van ORO kende een mooi deelnemersaantal van 447 wandelaars, zeker gezien de vele activiteiten in de gehele regio op deze zondag van 5 mei en niet alleen vanwege Bevrijdingsdag. Zo was er onder andere de toertocht Deurne-Deurne, fietsrondje Helmond, seizoen opening van de Ossenbeemd en nog een paar druk bezochte wandeltochten in het oosten van Noord-Brabant. Wellicht dat we voor het volgend jaar de datum van de wandeltocht nog eens tegen het licht aan moeten houden. Maar ondanks de vele andere activiteiten hebben we toch weer flink wat wandelaars van onze mooie omgeving kunnen laten genieten vanuit de mooi gelegen startlocatie en verwelkomt door ‘onze’ AV-LGD Boog.

Deze keer waren alle wandelroutes vooral zeer bosrijk en werden door de deelnemers erg gewaardeerd. Gelukkig viel het weer deze keer mee, terwijl er toch wel wat nattigheid was voorspeld. Overigens heb je er in de bosgebieden ook wat minder last van en ben je er meer beschut tegen de wind. De rustplaatsen waren goed verzorgd voor en ook bezocht door de wandelaars, wat uiteraard ook weer belangrijk is voor de uitbaters, zonder hen is er ook geen rustplek mogelijk. Ook voor ORO zelf was het een succesvolle wandeltocht en is de intentie uitgesproken om het volgend jaar weer als startlocatie te willen fungeren. Voor ons als vereniging belangrijk om dit nu al te weten en de ligging hiervan kan ook niet veel beter.

Ook weer een welgemeend dank-je-wel aan alle vrijwilligers die hieraan hebben meegeholpen.

De verdeling op de diverse afstanden was als volgt:

5 km : 20 dln, 10 km : 102 dln, 15 km : 114 dln, 20 km : 144 dln, 30 km : 44 dln en op de 40 km : 23 dln.

Jan Vogelsangs

Wandelgroep AV-LGD

De foto’s kunt u hier vinden