Winterwandeltocht AV-LGD Deurne op Zondag 27 januari 2019

Al vele jaren organiseert AV-LGD uit Deurne op de laatste zondag van januari de Winterwandeltocht vanuit de gezellige kantine ‘de Djump’ op sportpark De Dreef. Zo ook weer dit jaar op zondag 27 januari. Dit is de éérste van vier wandeltochten die door onze vereniging worden georganiseerd. Elk jaar worden de wandelroutes vernieuwd en dit jaar is Liessel het centrale punt van de wandelroutes. Er kan gekozen worden uit de routes van 5 km, 10 km, 15 km, 20 km en 30 km. Vanuit de startlocatie ‘de Djump’ gaan alle routes richting Vreewijk, waarna de 5 km langs de bosrand richting de Liesselse bossen gaat. De andere afstanden gaan verder langs Jeugdorganisatie Vreekwijk het bosgebied in. Ter hoogte van het riviertje de Oude Aa gaat de 10 km verder door het bosgebied richting Liessel en de andere afstanden kiezen hier de weg richting afgraving de Brink. Via een smal pad gaat het verder langs deze afgraving en wordt de Biezendreef, de rondweg bij Liessel, overgestoken. Hierna neemt de 15 km afscheid en gaat richting Liessel. De routes van 20 km en 30 km gaan verder richting Snoertsebaan naar de verdiende éérste rustplaats bij de Heidebloemranch. Daarna gaan beiden verder en nemen de afslag richting Polderdreef en wordt de Neerkantseweg overgestoken. Dan wacht een pad langs de Soeloop, dat met de uitbreiding van de waterberging een heel mooi nieuw stukje natuur erbij gekregen heeft. Ook de bevers hebben de weg hiernaar toe al gevonden, wat goed te zien is aan de knaagsporen bij meerdere bomen. Net even voor Liessel wordt dit mooie stukje natuur verlaten om nog een ommetje te maken richting de Rodegraafweg, waar ook de 15 km route weer aansluit. Langs de Volksvriend, de mooie molen van Liessel, gaat het weer verder via het centrum achter de kerk langs. Hier komen we de 10 km route ook weer tegen en gezamenlijk gaat het naar Sportpark de Smeltkroes voor de rustplaats. De 30 km route maakt hierna een flinke extra lus door de Dennendijkse bossen en komt hier wederom terug voor de rustplaats. De terugweg gaat helemaal door de Liesselse bossen, waarna ter hoogte van het motorcrossterrein ook de 5 km route weer aansluit. Het laatste gedeelte gaat via het Heieind en het natuurgebiedje bij het Knoflookpad weer terug naar de finish in de gezellige kantine ‘de Djump’ van AV-LGD Deurne.

Kijk hier voor een kaart van de route.

Iedereen is van harte welkom op deze wandeltocht, men hoeft nergens lid van te zijn, er is geen voorinschrijving en men kan zich op de op de startlocatie zelf inschrijven.

Startlokatie:
Sportpark de Djump,
Vloeieindsedreef 13,
5753 SM Deurne

Afstanden Starttijden
30 km 08.00-10.00 uur
15 km – 20 km 08.00-12.00 uur
5 km – 10 km 08.00-14.00 uur

Het startbureau sluit om 17:00 uur. De inschrijvingskosten bedragen voor de
5 km familiewandeltocht € 1,50 en voor de andere afstanden € 3,00 – € 3,50, afhankelijk van de afstand.
Leden van AV LGD en erkende Wandelbonden ontvangen hierop een korting.

Organisatie Atletiekvereniging Lopersgroep Deurne
T 0493-316376