Winterwandeltocht AV-LGD op Zondag 28 januari 2018

Op zondag 28 januari wordt door AV-LGD Deurne wederom de Winterwandeltocht, kijk hier  voor de routes, als éérste van onze drie jaarlijkse wandeltochten georganiseerd vanuit ons eigen sportpark de Djump. Ook dit jaar gaan de wandelroutes door de bosrijke omgeving van Deurne met afstanden van 5 km, 10 km, 15 km, 20 km, 25 km en de langste route van 30 km, dus voor iedereen zit er wel een gepaste afstand bij.

Alle wandelroutes gaan vanuit de startlokatie eerst door het leefgebied van de knoflookpad en daarna door een stukje Liesselse bossen, waar de eerste routesplitsing is. De 5 km gaat van hieruit door Baarschot richting Vlierdense Molen en het Vloeieind weer terug. De 10 km gaat door Baarschot en het Waterwingebied richting Belgeren en naar de rust in Vlierden.

Alle afstanden vanaf 15 km gaan richting het stroomgebied van de Astense Aa, waarbij de 20 km en 30 km hier een extra lus maken. Daarna gaan de 15 km, 20 km, 25 km en 30 km naar Ommel voor de eerste rustplaats bij Voetbalclub Olympia Boys. Van hieruit gaat het richting het mooie Oostappense bosgebied. De 15 km en 20 km gaan daarna via de Oostappensedijk richting Vlierden en daarna samen met de 10 km via Belgeren ook naar de rustplaats in Vlierden.

De 25 km en 30 km maken een flinke lus door het Oostappense bosgebied en gaan daarna via de Oostappensedijk door het bosgebied van de Brouwhuissche Heide naar de rustplaats bij Van den Hurk Tennis in Brouwhuis. Van hieruit gaat het weer verder door de bossen en achter het crematorium langs via de bossen richting Vlierden. Samen met de andere wandelroutes gaat het dan naar de rustplaats daar bij Café-Hotel Thijssen. Na de rust gaat de 15 km richting de sportvelden en de 10 km, 20 km, 25 km en 30 km richting de Vlierdense bossen.

De 20 km en 30 km maken een extra lus langs het bos met de begraafplaats van de familie Wiegersma en door het Brandsma bos, vernoemd naar de priester Brandsma die daar rond de oorlogsjaren van 40-45 een parkje compleet met zwembad voor de jeugdvereniging ‘jonge wachters’ had aangelegd. Ook is dit gebied uit die tijd bekend vanwege onderduikers en mensensmokkelaars en de in de Bikkels vermoorde Joodse jongen Erwin Michael Joseph, waarover ook een boekje is verschenen.

Van hieruit gaan de 20 km en 30 km via het bosgebied met de Bikkels richting Hogezijdeweg en daarna samen met de 10 km richting de sportvelden van Vlierden. Samen met ook de 15 km gaat het daarna Vlierden uit en langs een stukje Oude Aa richting het Vloeieind. Hier is ook de samenkomst met de 5 km weer en samen gaan alle wandelroutes terug naar de finish in de gezellige kantine ‘de Djump’ van AV-LGD Deurne.

Iedereen is van harte welkom op deze wandeltocht, men hoeft nergens lid van te zijn, er is geen voorinschrijving en men kan zich op de startlokatie inschrijven.

Startlokatie: Sportpark de Djump, Vloeieindsedreef  13, 5753 SM  Deurne

30km08.00-11.00 uur
20 km – 25 km08.00-12.00 uur
5 km – 10 km – 15 km08.00-14.00 uur

Het startbureau sluit om 17:00 uur. De inschrijvingskosten bedragen voor de 5 km familiewandeltocht  € 1,00 en voor de andere afstanden € 2,50 –  € 3,00, afhankelijk van de afstand. Leden van AV LGD en erkende Wandelbonden ontvangen hierop een korting.

Organisatie  Atletiekvereniging Lopersgroep Deurne
T 0493-316376