Zeer geslaagde editie van de 35e DSD Zandboscross

Zondag 2 december vond de 35e editie van de DSD Zandboscross plaats. Deze editie zal de boeken in gaan als een natte maar zeer geslaagde editie. In totaal stonden er ongeveer 600 deelnemers aan de start. Op een pittig maar zeer gevarieerd parcours kwamen alle deelnemers aan hun trekken. Een compliment aan de organisatie die er ondanks het natte weer toch in geslaagd is om het parcours in perfecte staat te brengen. In combinatie met een goede jury, een strak geleidde wedstrijd, mooie uitingen en aankledingen van hoofdsponsor DSD, veel goede vrijwilligers en een professionele en leuke dagpresentator, heeft dit evenement alles in zich om de komende jaren verder uit te groeien tot een lokaal topevenement. Mede door de aanwezigheid van zwarte piet was het voor jong en oud ook erg vermakelijk. Bij de lange cross ging de overwinning bij de mannen senioren naar Mohamed Bensqhir. Op dezelfde afstand bij de dames senioren wist Lonneke Moonen beslag te leggen op de 1e plaats. Op de korte cross senioren mannen werd Casper van der Putten met afstand 1e. Bij de dames senioren was de overwinning voor Serana Tielbeek.

In de ochtend werd aangevangen met de trimloop. Met ruim 100 deelnemers aan de start één van de drukste afstanden van de Zandboscross. De ruim honderd door de hoofdsponsor beschikbaar gestelde Zandboscross t-shirts zorgden voor de verdere aankleding. De korte trimloop bij de mannen werd gewonnen door Stijn van Kessel. Jessica van den Bogaart werd 1e bij de vrouwen. Bij de lange trimloop was de overwinning bij de mannen voor Wilco Goorts en bij de vrouwen voor Lieke Boudewijns.

Op de lange cross ging de overwinning bij de mannen senioren naar Mohamed Bensqhir. In een tijd van 32:14 liet hij de concurrentie ruim achter zich. Werner Gentle, lid van de organiserende vereniging, wist in een goed gelopen wedstrijd net geen podiumplaats te bemachtigen en werd uiteindelijk 4e. Bij de M50 moest Hans van de Mortel genoegen nemen met een 2e plaats. Piet Loverbosch werd eveneens 2e bij de M70. Bij de vrouwen senioren behaalde Lonneke Moonen de 1e plaats. Bij de korte cross senioren was de overwinning voor Casper van der Putten. Hij liep een tijd van 15:27 en liet de nummer 1 van de lange cross mannen senioren (Mohamed Bensqhir) achter zich. Ian Franssen, Rik van der Steen en Koen van de Mortel van AV-LGD wisten een verdienstelijke 8e, 9e en 10e plaats te bemachtigen op deze sterk bezette afstand. Bij de dames senioren ging de overwinning naar Serana Tielbeek. Bij de V45 behaalde Fiona Jaberg een mooie 3e plaats.

Bij de jongens junioren A greep Koen Terheijden net naast het podium. Hij werd 4e in een tijd van 18:05. Bij de meisjes junioren A werd Yente Dielis eveneens 4e. Bij de jongens junioren B wist Tom Honings de stijgende lijn van de afgelopen Limbra crossen door te zetten en werd knap 2e. Hij moest zijn meerdere erkennen in Thijs van Lith. Pouke van Dijk werd eveneens 2e bij de meisjes junioren B.

In de middag was het de beurt aan de pupillen. Myka Kuijpers en Jop Slaats werden verdienstelijk 5e en 7e bij de jongens pupillen A. Een minstens net zo knappe prestatie werd neergezet door Kirsten van den Hurk. Zij behaalde een 2e plaats bij de meisjes pupillen A. Een duo van AV-LGD mocht plaats nemen op het podium bij de meisjes pupillen B. Meike Maas behaalde een 2e plaats en Laura Verhallen een fraaie 3e plaats. Ook Vive Spierings was succesvol. Zij werd knap 2e bij de meisjes pupillen C. De laatste podiumplaats van AV-LGD tijdens de Zandboscross was weggelegd voor Simon Bartels. Hij behaalde een 3e plaats bij de jongens mini-pupillen.

De organisatie kan terug kijken op een zeer geslaagde editie! De datum van volgend jaar is ook al bekend. Op zondag 1 december 2019 zal de 36e editie van de DSD Zandboscross plaatsvinden. Noteer deze datum alvast in de agenda.

Kijk hier voor alle foto’s!